Objavljeno:
24. 04. 2017. 16:30

Darovi su važan dio poslovnog odnosa. Odabirom dara i činom darivanja izdvajate sebe i svoju tvrtku od ostalih te iskazujete poslovnim partnerima zahvalnost na uspješnoj suradnji.

Poslovni dar svojevrsni je marketinški alat, način komuniciranja i promocije te izraz brige za poslovne partnere ili zaposlene.

Odluka i potom kupovina dara za poslovne partnere nije težak zadatak, ali zahtijeva određeno promišljanje i planiranje. Za početak je dobro napraviti listu (popis) poslovnih partnera i podijeliti ih u nekoliko skupina (prema važnosti)

Nakon uvida u raspoloživi budžet za darove, možete se baciti u potragu za primjerenim darovima.

Pri tome imajte na umu: iako se daru ne gleda „u zube“, svi volimo darove koji nam se sviđaju, koji su korisni i primjereni. Teško da ćete zadovoljiti svakoga, ali treba pokušati. Unatoč velikom izboru: kalendara, kalkulatora, privjesaka, kemijskih olovaka i sl. nećete pogriješiti ukoliko poslovne partnere darujete bocom dobrog vina ili drugog pića i tradicionalnim delicijama – košarama sa sirevima, delikatesnim proizvodima, slasticama, odabranim čokoladama i sl.

Običaji darivanja

Darom ostavljate jedinstven trag, stavljate svoj potpis, zato dar loše kvalitete sigurno nije dobra opcija. Ukoliko raspolažete skromnijim sredstvima odberite radije manji dar nego dar loše kvalitete. Poslovni bonton kaže da je dar znak pažnje, a ne način kojim ćemo iskazati svoje bogatstvo.

Kada je riječ o darivanju poslovnih partnera iz inozemstva vodite računa o njihovim lokalnim običajima.

Poželjno je da dar poprati kratka poruka, čestitka koja mu daje osobnu notu.

Odredite koje ćete poslovne partnere obići osobno, a kojima ćete dar poslati poštom ili dostavom. Važno je na vrijeme napraviti plan kako biste stigli obići sve partnere i obaviti dogovorene sastanke i druge poslove.

U vrijeme blagdana u tvrtkama vlada gužva i strka i nije primjereno doći nenajavljen. Zato dogovorite termine kada vašem partneru odgovara da ga obiđete.

Provjerite postoji li u vašoj tvrtki i tvrtkama vaših partnera pravilnik o poslovnim darovima. Ukoliko postoji, prilagodite darove tim pravilima.

Darivanje unutar  tvrtke

Određenim osobama ne daruju se skupi i veliki darovi. U pravilu niže rangirani djelatnici ne bi trebali darivati više rangirane djelatnike (svoje šefove), osim kada kao kolektiv djelatnici daruju nadređenu osobu.

Treba izbjegavati neprimjerene darove (npr. osobi koja pati od dijabetesa darovati slatkiše).

Treba izbjegavati darove s posebnim porukama (npr. knjige neprimjerenog sadržaja).

Odjeća i intimno rublje te predmeti za domaćinstvo daruju se samo unutar obitelji i kruga prijatelja, nikako poslovnim partnerima i kolegama.

Ideje za darove

Ženskim partnericama možete darovati: parfem (novije izdanje), poslovnu torbu, svilenu maramu, bocu dobrog vina, vrhunsku kavu.

Muškim partnerima možete darovati: poslovnu torbu, knjigu, kožni remen, kravatu, parfem, kvalitetno piće, čokoladne delicije.

Za mlađe poslovne partnere odličan dar su sezonske karte za sportska događanja, a mogu to biti i karte za kino, kažalište, koncert klasične glazbe i sl. ili pak godišnja pretplata na neki časopis.

Košare sa tradicionalnim proizvodima odličan su izbor za svakoga. Veličinu lako možete prilagoditi svakom partneru i svojim financijskim mogućnostima.

Tradicionalnim (i starijim) partnerima možete darovati:  bocu kvalitetnog pića, cigare, pribor za pušenje, šah, kravatu, globus, stolni sat i sl.

Na raspolaganju su vam i custom-made darovi – darovi prilagođeni specifičnim zahtjevima. Prilikom takve vrste darivanja vi birate: boje, oblike, personalizirane poruke, vrstu materijala i sl.

Izvor:
Svjetlo riječi